Blogi

Kesäkuun luennoilla käsitellään yrityksen perustamista

Heikki Koivurova

Jokainen viikko Patteristo Expressin tuotteistamiskoulutuksessa alkaa innostavalla luennolla, jossa puhumassa ovat inspiroivat asiantuntijat. Luennoilla käsiteltyjä aiheita päästään viikon aikana syventämään käytännössä oman yrityksen ja tuotteen kehittämisessä.

Kesäkuun luennoilla käsitellään yrityksen perustamiseen liittyviä, tärkeitä teemoja aina ideointimenetelmistä markkinointiin ja suojamuotoihin.

Kesäkuun luennot:
1.6. Ideointimenetelmät ja kuuntelutaito,  luennoitsijana Heikki Koivurova
8.6. Julkiset neuvonta- ja rahoituslähteet,  luennoitsijoina ELY-keskus, Leader ja Business Finland
15.6. Markkinoinnin työkaveri – Yrityksen markkinointi, luennoitsijana Mira Loponen, KonMira
22.6.  Yritykset ja tuotteet viestivät samaa sanomaa, luennoitsijana Heikki Koivurova
29.6.  Immateriaaliasioiden ja -oikeuksien hallinta osaksi yritysten kehittämisen työkalupakkia, luennoitsijana Heikki Rantanen

Kesäkuun jälkeen Patteristo Express viettää heinäkuun ajan kesälomaa. Loman jälkeen elokuussa on jälleen erinomainen hetki hypätä mukaan kohti menestyksekästä tuotekehityksen tarinaa! Lue lisää tuotteistamiskoulutuksestamme koulutukset -sivulta.

Heikki Koivurova

Haluasitko jutella asiasta lisää, ota yhtettä!

040 067 4250 heikki@patteristo.fi
Tiedote
| Heikki Koivurova

Syyskuun teemana ansaintamallit

Jokainen Patteristo Expressin koulutusviikko käynnistyy asiantuntijaluennolla, jonka ympärille viikon toimenpiteet oman tuotteen kehityksessä voidaan rakentaa. Syyskuun teemana luennoilla ovat ansaintamallit. Luennoilla tuodaan euromääräistä konkretiaa uuden tuotteen ja yrityksen kehittämiseen. Syyskuun luentoaikataulu: 7.9. ”Ansaintamallit”: Avataan hieman erilaisia ansaintamalleja ja käsitteitä: Arvon luonti, B2B, B2C, Tuote/palvelumyynti, Transaktio-laskutus, Sponsoritoimintamalli, Mainosrahoitteinen malli jne. Eli…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Startup-yrityksen tuotekehitys: asiakas – ansainta- viestintä

Edellisessä blogitekstissämme tutustuimme tuotekehityksen vaiheisiin jo olemassa olevan yrityksen näkökulmasta. Uutta yritystä rakennettaessa ei kuitenkaan välttämättä ole tietoa markkinoista, valmiita verkostoja, kokemusta tuotekehityksestä ja osaamista viedä projektia eteenpäin. Joskus asiakkaatkin ovat hukassa. Uusi yritys ei pääsääntöisesti voi lastata mitään olemassa olevan tiedon ja kokemuksen päälle, vaan on lähdettävä rakentamaan…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Tuotekehityksen vaiheet

Inkrementaali, eli kerros kerrokselta olemassa olevan osaamisen päälle rakennettu tuotekehitysmalli on tyypillinen ja yleensä hyvin toimiva toimintatapa olemassaolonsa vakiinnuttaneille yrityksille. Kokemus tuo näkemystä ja yleensä tiedetään mitä ollaan tekemässä, kenelle ja miksi.  Menetelmä toimii, kun koko yrityksen osaaminen (tekninen, kaupallinen, taloudellinen) on koko projektin ajan tuotekehityksen käytettävissä. Yleensä menetelmä tuo…

Lue lisää