Blogi

Miksi tuotteistaminen on niin tärkeää?

Aino Lampio

Ilman kaupallistamista ja tuotteistamista tuote ei päädy asiakkaan ostoskoriin. Tuote tai palvelu on paketoitava selkeäksi kokonaisuudeksi. Yritykselle helpoksi myydä, asiakkaalle helpoksi ostaa.

Kilpailluilla markkinoilla tuotteistamisen merkitys kasvaa. Tuotteistaminen on liiketoiminnan elintärkeää kehittämistä. Ihan sieltä yrityksen ensimetreiltä lähtien.

”Ilman kaupallistamista ja tuotteistamista tuote ei päädy asiakkaan ostoskoriin”

Go vai No Go? Aloittavien yritysten epäonnistumisen merkittävin syy on se, ettei tuotteelle tai
palvelulle ole kysyntää. Toiseksi yleisin syy homman hiipumiseen on rahojen loppuminen. Kummassakin tapauksessa ajoissa aloitettu tuotteistamisprosessi tuottaa tietoa ja vastauksia ajoissa.

”Keksijän into, määrätietoinen tuotekehittely ja yhteistyö asiantuntijoiden kanssa voivat johtaa menestykseen. Vientituote voi syntyä yhtä hyvin peräkylällä kuin jossain huippulaboratoriossa. Tuote voi erottua kilpailussa ainutlaatuiseksi osoittautuvan ominaisuutensa ansiosta.” Näin uutisoi Kauppalehti (5.4.2018) jutussaan otsikolla ”Kansainvälisille markkinoille pääsee peräkylältäkin – Gymban aktivointilaudan vienti vetää”.

Heikillähän tuossa Gymbassakin oli näppinsä pelissä. Samoin opein etenee jatkossa myös 
Patteristo Express.

Aino Lampio

Haluasitko jutella asiasta lisää, ota yhtettä!

050 347 7557 aino@patteristo.fi
Tiedote
| Heikki Koivurova

Hinnasto vuodelle 2022

Vuodelle 2022 hinnastomme kokee joitakin muutoksia. Uudet hinnat on päivitetty nettisivuillemme. Tuotteistamiskoulutus Patteristo Expressin tuotteistamiskoulutus auttaa sinua saamaan tuotteesi markkinoille nopeasti ja ilman turhia sivupolkuja. Jokainen viikko kanssamme alkaa inspiroivalla asiantuntijaluennolla, jonka ympärille sen viikon toimenpiteet rakennetaan. Käytössäsi ovat modernit työtilamme, tuotteistamisen asiantuntijapalvelut sekä muiden yrittäjien tuki. Tuotteistamiskoulutus 800e +…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Tuotespesifikaatiot pakettiin jouluksi

Ensimmäinen puolivuotiskausi Patteristo Expressillä on tullut päätökseensä. Tavoitteena oli saada kunkin patteristolaisen tuotteelle luotua tuotespesifikaatio ennen joululomille siirtymistä. Paljon on saatu aikaan puolen vuoden aikana ja innolla odotamme siirtymistä ensi vuoden puolelle! Hyvin tehty tuotespesifikaatio eli tuotemääritys pitää sisällään monta asiaa: asiakkaan ja loppukäyttäjän, jakelukanavan sekä tiedottamisen tarpeet ja…

Lue lisää
Tiedote
| Heikki Koivurova

Lokakuun teemana ”viestintä ja markkinat”

Lokakuun luennoilla paneudutaan huolellisesti palastellen yrityksen viestintään, markkinointiin ja brändin rakennukseen. Kuten aiemmilla viikoilla olemme oppineet, kaikki yrityksen toiminta rakentaa omalta osaltaan myös sen brändiä ja on osa viestintää. Mutta kuinka valita oikeat alustat viestinnälle, löytää omaan toimintaan istuvat graafiset materiaalit ja lanseerata tuote näyttävästi ja tehokkaasti markkinoille? 7.10. (to)…

Lue lisää