Tiedote

Syyskuun teemana ansaintamallit

Heikki Koivurova

Jokainen Patteristo Expressin koulutusviikko käynnistyy asiantuntijaluennolla, jonka ympärille viikon toimenpiteet oman tuotteen kehityksessä voidaan rakentaa. Syyskuun teemana luennoilla ovat ansaintamallit. Luennoilla tuodaan euromääräistä konkretiaa uuden tuotteen ja yrityksen kehittämiseen.

Syyskuun luentoaikataulu:

7.9. ”Ansaintamallit”: Avataan hieman erilaisia ansaintamalleja ja käsitteitä: Arvon luonti, B2B, B2C, Tuote/palvelumyynti, Transaktio-laskutus, Sponsoritoimintamalli, Mainosrahoitteinen malli jne. Eli käydään läpi, miten mikäkin ansaintamalli toimii. Luennoitsijana Heikki Koivurova

14.9. ”Miten saan yritykseni rahat riittämään”: Tuote tai palvelu on vain yksi – joskin merkittävä osa – yritystä. Erityisesti aloittavien yritysten talousasioihin perehtyneen kokemusasiantuntijan seurassa tunnistetaan pahimmat miinat ja karikot… Luennoitsijana mentori Eija Lampio

21.9. ”Tuotekustannukset ja hinnoittelu”:  Perehdytään, mitä tuotteen tai palvelun pitää minimissään maksaa ja myös – minkä arvoinen tuote tai palvelu on ja mitä jakeluverkosto tarvitsee motivoituakseen.

28.9. ”Uusi tuote – markkinoillemenon riskit ja ennakointi”: Vaikka onnistumiset ja epäonnistumiset ovat aina tapauskohtaisia, niillä kuitenkin on tiettyjä lainalaisuuksia. Pitkän linjan kokemusasiantuntijan avustuksella perehdytään, mihin ”matkasuunnitelmaa” tehtäessä kannattaa kiinnittää huomiota.

Voisiko sinun yrityksesi hyötyä Patteristo Expressin koulutuksista?
Mukaan porukkaan voi hypätä missä vaiheessa vuotta tahansa! Tutustu toimintamalliimme ja kysy lisää.

Heikki Koivurova

Haluasitko jutella asiasta lisää, ota yhtettä!

040 067 4250 heikki@patteristo.fi
Tiedote
| Heikki Koivurova

Lokakuun teemana ”viestintä ja markkinat”

Lokakuun luennoilla paneudutaan huolellisesti palastellen yrityksen viestintään, markkinointiin ja brändin rakennukseen. Kuten aiemmilla viikoilla olemme oppineet, kaikki yrityksen toiminta rakentaa omalta osaltaan myös sen brändiä ja on osa viestintää. Mutta kuinka valita oikeat alustat viestinnälle, löytää omaan toimintaan istuvat graafiset materiaalit ja lanseerata tuote näyttävästi ja tehokkaasti markkinoille? 7.10. (to)…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Startup-yrityksen tuotekehitys: asiakas – ansainta- viestintä

Edellisessä blogitekstissämme tutustuimme tuotekehityksen vaiheisiin jo olemassa olevan yrityksen näkökulmasta. Uutta yritystä rakennettaessa ei kuitenkaan välttämättä ole tietoa markkinoista, valmiita verkostoja, kokemusta tuotekehityksestä ja osaamista viedä projektia eteenpäin. Joskus asiakkaatkin ovat hukassa. Uusi yritys ei pääsääntöisesti voi lastata mitään olemassa olevan tiedon ja kokemuksen päälle, vaan on lähdettävä rakentamaan…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Tuotekehityksen vaiheet

Inkrementaali, eli kerros kerrokselta olemassa olevan osaamisen päälle rakennettu tuotekehitysmalli on tyypillinen ja yleensä hyvin toimiva toimintatapa olemassaolonsa vakiinnuttaneille yrityksille. Kokemus tuo näkemystä ja yleensä tiedetään mitä ollaan tekemässä, kenelle ja miksi.  Menetelmä toimii, kun koko yrityksen osaaminen (tekninen, kaupallinen, taloudellinen) on koko projektin ajan tuotekehityksen käytettävissä. Yleensä menetelmä tuo…

Lue lisää