Blogi

Unelmien toimisto nuoren silmin

Heikki Koivurova

Toimistollamme vieraili tänä keväänä seitsemäsluokkalainen Sonja TET-harjoittelussa. Harjoittelunsa aikana hän tutustui elämään Patteriston toimistolla ja auttoi meitä pohtimaan, millaisia toiveita tulevaisuuden työntekijöillä on toimistotilojen suhteen.
Alla Sonjan mietteitä siitä, millainen on nuoren mielestä hyvä toimisto, jossa työskennellä! Kuvituksena tekstissä on Sonjan piirtämiä kuvia unelmien toimistosta.

Kuva: Sonja Purmonen

” Hyvässä toimistossa täytyy mielestäni olla: mukavat oleskelu/ruokailutilat, kotoisuutta (esim. tauluilla, kasveilla, värityksellä yms.), mukavat ja ergonomiset työskentelyyn tarvittavat välineet, sopiva valaistus, hyvät wc-tilat, esteettinen ja rentouttava työympäristö, mielellään ikkunoita joista kivat maisemat, ei liian täyttä, vaan selkeät kulku- ja liikkumisväylät, jonkun näköinen luentotila/auditorio, hyvä sijainti. Jokaisella työntekijällä omaa rauhaa, ei kaikkia tekemään töitä vieri viereen. Viihtyisyys!! Kivan näköinen myös ulkoa ja siisti piha. Värejä myös, eikä vain musta-valkoinen.

Täällä Patteristossa on tosi kivat tilat. Tykkään tämän paikan sijainnista, sillä täältä on upeat näkymät Leinosen lammelle. Patteriston tilat ovat siistit ja modernit. Täällä on kivat omat väliköt jokaiselle työntekijälle. ”

Teksti ja kuvitus: Sonja Purmonen

Kuva: Sonja Purmonen

Patteriston toimisto sai Sonjalta erittäin hyvät arvosanat!
Mikäli tutustuminen tiloihin tai meillä Ylämylyllä työskentely kiinnostaa, on tarjolla edelleen muutamia työpisteitä niin päiväpaikkalaisille kuin pitkäaikaisemmillekin vuokralaisille.

Heikki Koivurova

Haluasitko jutella asiasta lisää, ota yhtettä!

040 067 4250 heikki@patteristo.fi
Tiedote
| Heikki Koivurova

Syyskuun teemana ansaintamallit

Jokainen Patteristo Expressin koulutusviikko käynnistyy asiantuntijaluennolla, jonka ympärille viikon toimenpiteet oman tuotteen kehityksessä voidaan rakentaa. Syyskuun teemana luennoilla ovat ansaintamallit. Luennoilla tuodaan euromääräistä konkretiaa uuden tuotteen ja yrityksen kehittämiseen. Syyskuun luentoaikataulu: 7.9. ”Ansaintamallit”: Avataan hieman erilaisia ansaintamalleja ja käsitteitä: Arvon luonti, B2B, B2C, Tuote/palvelumyynti, Transaktio-laskutus, Sponsoritoimintamalli, Mainosrahoitteinen malli jne. Eli…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Startup-yrityksen tuotekehitys: asiakas – ansainta- viestintä

Edellisessä blogitekstissämme tutustuimme tuotekehityksen vaiheisiin jo olemassa olevan yrityksen näkökulmasta. Uutta yritystä rakennettaessa ei kuitenkaan välttämättä ole tietoa markkinoista, valmiita verkostoja, kokemusta tuotekehityksestä ja osaamista viedä projektia eteenpäin. Joskus asiakkaatkin ovat hukassa. Uusi yritys ei pääsääntöisesti voi lastata mitään olemassa olevan tiedon ja kokemuksen päälle, vaan on lähdettävä rakentamaan…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Tuotekehityksen vaiheet

Inkrementaali, eli kerros kerrokselta olemassa olevan osaamisen päälle rakennettu tuotekehitysmalli on tyypillinen ja yleensä hyvin toimiva toimintatapa olemassaolonsa vakiinnuttaneille yrityksille. Kokemus tuo näkemystä ja yleensä tiedetään mitä ollaan tekemässä, kenelle ja miksi.  Menetelmä toimii, kun koko yrityksen osaaminen (tekninen, kaupallinen, taloudellinen) on koko projektin ajan tuotekehityksen käytettävissä. Yleensä menetelmä tuo…

Lue lisää