Blogi

Elokuun luentoaikataulu: Ajan merkitys tuotekehityksessä

Heikki Koivurova

Patteristo Expressin viikot käynnistyvät aina sen viikon sisältöä pohjustavilla teemaluennoilla. Kesäkuussa perehdyttiin tuotekehityksen peruskäsitteisiin, heinäkuu vietettiin lomaillen ja omia tuoteideoita haudutellen, mutta elokuussa päästään taas kiinni itse asiaan!

Elokuun teemana luennoilla on ajan hallinta sekä trendit ja megatrendit. Aikaa ei voi hallita, mutta kuinka ottaa aika ja trendien vaihtuvuus huomioon omaa tuotetta ja yritystä kehittäessä?

Yksi yrittämisen keskeisiä haasteita on erottaa oleellinen epäoleellisesta –  ja tehdä se oleellinen hieman paremmin kuin kisailija. Markku Paloniitty Demaic Oy saapuu avaamaan projektien hallinnan ja laadukkaan tekemisen saloja sekä esittelemään oman yrityksensä erityisosaamista  kuukauden ensimmäisellä luennolla 3.8. .

10.8 eteenpäin tiistai-luennoilla sukelletaan trendien ja megatrendien maailmaan. Tarkastelemme ajan ilmiöitä – ennustettavuutta – eri ikkunoista; tekniikan, käyttäytymistieteiden, viestinnän ja viestintävälineiden, sekä ympäristön ja kestävän kehityksen näkökulmista. Aihepiiriä eri näkökulmista tarkasteltaessa saamme laajan kokonaiskuvan siitä, mitä tämä teema pitää sisällään.

Trendit ja megatrendit -sarjan luentojen paikat voivat vielä vaihtua, mutta sisällöt käydään läpi elokuun aikana.

Elokuun luennot
3.8. Projektin ja ajan hallinta: Lean, normit ja standarit – Demaic Oy, Markku Paloniitty
10.8. Trendit ja megatrendit: Käyttäytyminen ja Design Thinking
17.8. Trendit ja megatrendit: Tekniikka
24.8. Trendit ja megatrendit: Viestintä, merkityksen haku ja välineet
31.8. Trendit ja megatrendit: Ympäristö, kiertotalous ja jakaminen

Näille ja monille muille luennoille pääset mukaan hyppäämällä Patteristo Expressin koulutusohjelmaan!
Lue lisää ja ota yhteyttä – katsotaan, olisiko koulutuksemme sinulle sopiva.

Heikki Koivurova

Haluasitko jutella asiasta lisää, ota yhtettä!

040 067 4250 heikki@patteristo.fi
Tiedote
| Heikki Koivurova

Syyskuun teemana ansaintamallit

Jokainen Patteristo Expressin koulutusviikko käynnistyy asiantuntijaluennolla, jonka ympärille viikon toimenpiteet oman tuotteen kehityksessä voidaan rakentaa. Syyskuun teemana luennoilla ovat ansaintamallit. Luennoilla tuodaan euromääräistä konkretiaa uuden tuotteen ja yrityksen kehittämiseen. Syyskuun luentoaikataulu: 7.9. ”Ansaintamallit”: Avataan hieman erilaisia ansaintamalleja ja käsitteitä: Arvon luonti, B2B, B2C, Tuote/palvelumyynti, Transaktio-laskutus, Sponsoritoimintamalli, Mainosrahoitteinen malli jne. Eli…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Startup-yrityksen tuotekehitys: asiakas – ansainta- viestintä

Edellisessä blogitekstissämme tutustuimme tuotekehityksen vaiheisiin jo olemassa olevan yrityksen näkökulmasta. Uutta yritystä rakennettaessa ei kuitenkaan välttämättä ole tietoa markkinoista, valmiita verkostoja, kokemusta tuotekehityksestä ja osaamista viedä projektia eteenpäin. Joskus asiakkaatkin ovat hukassa. Uusi yritys ei pääsääntöisesti voi lastata mitään olemassa olevan tiedon ja kokemuksen päälle, vaan on lähdettävä rakentamaan…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Tuotekehityksen vaiheet

Inkrementaali, eli kerros kerrokselta olemassa olevan osaamisen päälle rakennettu tuotekehitysmalli on tyypillinen ja yleensä hyvin toimiva toimintatapa olemassaolonsa vakiinnuttaneille yrityksille. Kokemus tuo näkemystä ja yleensä tiedetään mitä ollaan tekemässä, kenelle ja miksi.  Menetelmä toimii, kun koko yrityksen osaaminen (tekninen, kaupallinen, taloudellinen) on koko projektin ajan tuotekehityksen käytettävissä. Yleensä menetelmä tuo…

Lue lisää