Blogi

Hyvä tuote ei synny yksin puurtamalla

Heikki Koivurova

Tuotekehitys on prosessi, joka käydään harvoin läpi yksin. Mukaan tarvitaan erilaisia asiantuntijoita, jotka tuovat oman osaamisensa mukaan projektiin. Monipuolisuus ja erilaiset näkökulmat tuotetta kehiteltäessä ovat rikkaus.

Tuotekehitys on aina kallista. On hyvä huomioida, että tuotteen elinkaaren aikana rahan täytyy tulla takaisin, jotta tuotteen kehitys on ollut kannattavaa. Vaikeinta tuotteen kehittämisessä onkin kehitystyön optimointi. Halutaan tehdä mahdollisimman hyvää, kestävää ja parasta, mutta tuotetta ei kuitenkaan voi hioa ikuisesti.
Tuotesuunnittelijan käyttäminen suunnittelun aikana on erinomainen lisä tiimiin.

Hyvin suunniteltu tuote, brändivärit ja ilme tukevat markkinointia. Tuote on helppo tunnistaa ja löytää esimerkiksi kaupan hyllystä, kun saman firman tuotteet ovat yhteneväisiä. Tuotteen ulkonäkö vaikuttaa myös ostopäätökseen. Jos kuluttaja huomaa, että häntä on mietitty suunnitteluvaiheessa, se ilahduttaa ja saa palaamaan saman tuotteen pariin yhä uudelleen.

Muotoilijaa omaan tuotekehitystiimiin voi lähteä etsimään esimerkiksi Design Unionin muotoilijaverkostosta, johon myös Patteristo Expressin Heikki kuuluu.
Tutustu Design Unioniin täällä: https://www.designunion.fi/

Myöskin muotoilijoiden oma järjestö Ornamo on hyvä lähde sopivan muotoilijan löytämiseen.

Heikki Koivurova

Haluasitko jutella asiasta lisää, ota yhtettä!

040 067 4250 heikki@patteristo.fi
Blogi
| Heikki Koivurova

Teollisen muotoilijan neljä E-kirjainta

Teollisen muotoilijan neljä E-kirjainta muodostavat joukon tavoitteita, joita kohti yrityksen ja tuotteen kanssa kulkea. Neljä E:tä muodostuvat sanoista ekonomia, ekologia, eettisyys ja esteettisyys. Kaikki nämä ovat ajattomia teemoja, joita jokaisen yrittäjän on hyvä pohtia. Ekonomia on termi taloustieteelle ja taloudenhoidolle. Pääperiaate on, että uuden tuotteen tulee olla parempi kuin jo…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Tuotekehitys ja brändinrakennus – saman kolikon kaksi puolta

Tuote, halusi yrittäjä sitä tai ei, viestii kuluttajalle aina jotakin. Tuotteen luoma viesti puolestaan rakentaa omalta osaltaan yrityksen brändiä. Voidaankin sanoa, että tuotekehitys ja brändin rakennus ovat saman kolikon kaksi puolta. Riittävä laatu on kaiken tekemisen ydin. Riittävän laadun löytäminen ja ymmärtäminen on asia, joka vaikuttaa suoraan myös tuotteen…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Kesäkuun luennoilla käsitellään yrityksen perustamista

Jokainen viikko Patteristo Expressin tuotteistamiskoulutuksessa alkaa innostavalla luennolla, jossa puhumassa ovat inspiroivat asiantuntijat. Luennoilla käsiteltyjä aiheita päästään viikon aikana syventämään käytännössä oman yrityksen ja tuotteen kehittämisessä. Kesäkuun luennoilla käsitellään yrityksen perustamiseen liittyviä, tärkeitä teemoja aina ideointimenetelmistä markkinointiin ja suojamuotoihin.

Lue lisää