Tiedote

Lokakuun teemana ”viestintä ja markkinat”

Heikki Koivurova

Lokakuun luennoilla paneudutaan huolellisesti palastellen yrityksen viestintään, markkinointiin ja brändin rakennukseen. Kuten aiemmilla viikoilla olemme oppineet, kaikki yrityksen toiminta rakentaa omalta osaltaan myös sen brändiä ja on osa viestintää. Mutta kuinka valita oikeat alustat viestinnälle, löytää omaan toimintaan istuvat graafiset materiaalit ja lanseerata tuote näyttävästi ja tehokkaasti markkinoille?

7.10. (to) Yrityksen Merkitys & Brändin rakennus:  Alustajana markkininnin moniottelija ja kestävien tarinoiden mestari Eliina Puijola, Herea Oy Vaasa. Eliinan erityistaito on kaivaa yrityksestä näkyväksi sen kirkkain ydin ja luoda sen ympärille kestävä tarina.

12.10. Viestinnän näkyväksi tekeminen: Perehdymme valomainosten, standien, erikoispakkausten, messumateriaalien sekä muiden graafisten brändinrakennuksen tukimateriaalien maailmaan. ”Näyttävää saa kohtuuhinnalla, kun tietää mikä on mahdollista ja mitkä tekniikat ovat valmiina palvelukseen…”

19.10. Yrittämisen uudet ulapat ja vanhat viisaudet: Miten elämisen, olemisen ja tekemisen pelisäännöt muuttuvat, kun pandemia alkaa hellittää? Mikä on pysyvää, mikä ohimenevää? Missä aukeavat tuloksen tekemisen potentiaalit? Millaisia toimialoja ja kohteita tämän päivän investorit ja sijoittajat katselevat sillä silmällä? Ajatusten herättelijänä Dr. Pentti Hyttinen PenTen Oy:stä.

26.10. Tuotelanseeraus: Messut, oma tapahtuma, viidakkorumpu, streamaus… – kaikki ovat toimivia menetelmiä. Miten valita metodit tai tavat, jotka toimivat parhaiten juuri sinun tuotteellesi?

Jokainen viikko Patteristo Expressin koulutusohjelmassa rakentuu inspiroivien luentojen ympärille. Lukujärjestys on suunniteltu siten, että se tukee juuri sinun yrityksesi tavoitteita saada uusi tuote markkinoille nopeasti, mutta laadukkaasti.

Lue lisää koulutuksesta täältä! Mukaan mahtuu vielä muutamia – ota rohkeasti yhteyttä ja hyppää mukaan!

Heikki Koivurova

Haluasitko jutella asiasta lisää, ota yhtettä!

040 067 4250 heikki@patteristo.fi
Tiedote
| Heikki Koivurova

Syyskuun teemana ansaintamallit

Jokainen Patteristo Expressin koulutusviikko käynnistyy asiantuntijaluennolla, jonka ympärille viikon toimenpiteet oman tuotteen kehityksessä voidaan rakentaa. Syyskuun teemana luennoilla ovat ansaintamallit. Luennoilla tuodaan euromääräistä konkretiaa uuden tuotteen ja yrityksen kehittämiseen. Syyskuun luentoaikataulu: 7.9. ”Ansaintamallit”: Avataan hieman erilaisia ansaintamalleja ja käsitteitä: Arvon luonti, B2B, B2C, Tuote/palvelumyynti, Transaktio-laskutus, Sponsoritoimintamalli, Mainosrahoitteinen malli jne. Eli…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Startup-yrityksen tuotekehitys: asiakas – ansainta- viestintä

Edellisessä blogitekstissämme tutustuimme tuotekehityksen vaiheisiin jo olemassa olevan yrityksen näkökulmasta. Uutta yritystä rakennettaessa ei kuitenkaan välttämättä ole tietoa markkinoista, valmiita verkostoja, kokemusta tuotekehityksestä ja osaamista viedä projektia eteenpäin. Joskus asiakkaatkin ovat hukassa. Uusi yritys ei pääsääntöisesti voi lastata mitään olemassa olevan tiedon ja kokemuksen päälle, vaan on lähdettävä rakentamaan…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Tuotekehityksen vaiheet

Inkrementaali, eli kerros kerrokselta olemassa olevan osaamisen päälle rakennettu tuotekehitysmalli on tyypillinen ja yleensä hyvin toimiva toimintatapa olemassaolonsa vakiinnuttaneille yrityksille. Kokemus tuo näkemystä ja yleensä tiedetään mitä ollaan tekemässä, kenelle ja miksi.  Menetelmä toimii, kun koko yrityksen osaaminen (tekninen, kaupallinen, taloudellinen) on koko projektin ajan tuotekehityksen käytettävissä. Yleensä menetelmä tuo…

Lue lisää