Blogi

Startup-yrityksen tuotekehitys: asiakas – ansainta- viestintä

Heikki Koivurova

Edellisessä blogitekstissämme tutustuimme tuotekehityksen vaiheisiin jo olemassa olevan yrityksen näkökulmasta. Uutta yritystä rakennettaessa ei kuitenkaan välttämättä ole tietoa markkinoista, valmiita verkostoja, kokemusta tuotekehityksestä ja osaamista viedä projektia eteenpäin. Joskus asiakkaatkin ovat hukassa. Uusi yritys ei pääsääntöisesti voi lastata mitään olemassa olevan tiedon ja kokemuksen päälle, vaan on lähdettävä rakentamaan kokonaisuutta pienistä palasista.

Uusilla yrityksillä menee keskimäärin kolme vuotta aikaa yrityksen perustamisesta tuotteiden valmistumiseen, eli siihen, että rahaa alkaa virrata myös yritykseen sisään. Se on mielestämme aivan liian kauan. Siksi Patteristo Expressillä haetaan ratkaisua ongelmaan: Olisiko yrityksen ja tuotteiden kehittämisen – perättäin tekemiselle – vaihtoehtoja ja voisiko tuotteen saada markkinoille nopeammin?

Meidän tavoitteemme on saada koko yrityksen speksi aikaiseksi puolessa vuodessa!
Tavoitteeseen päästäksemme tulee kaikkea kehittää käsi kädessä, yhtä aikaa. Asiakas otetaan mukaan tuotekehitysprojektiin alusta alkaen ja pohditaan, kenelle tuotetta myydään. Suoraan kuluttajalle vai jälleenmyyjien ja maahantuojien kautta eteenpäin? Kallista vai halpaa, paljon vai vähän? Kuinka tuotteesta viestitään asiakkaalle? Kenelle tuote on tehty ja miksi sitä kutsutaan? Millä argumenteilla tuote myydään?

Samaan aikaan voidaan ideoida yrityksen nimi, piirrellä grafiikkaa ja suunnitella tuotetta. Yhtä aikaa tuotekehityksen kanssa ryhdytään jo viestimään tulevasta tuotteesta maailmalle ja keräämään kokoon asiakaskuntaa.

Tuote suunnitellaan vuoropuhelun tuottamien tulosten mukaiseksi. Tämän jälkeen lähdetään tekemään speksistä paperivalmista: Tiedetään malleina tarkkaan, millainen tuote on tulossa. Parhaimmillaan tuote ja brändi on jo tunnettu, ennen kuin raskain investointi, eli se itse tuote viedään tuotantoon!

Patteristo Express tarjoaa mahdollisuuden yrittäjien väliselle vuoropuhelulle tiimissä, jossa joka ainoa tuote käydään erikseen ja yhdessä läpi. Uskomme, että yhdessä tekemällä jokainen tekijä voi saavuttaa paremman tuloksen, kuin yksin tehden. Tällä metodilla tuote voidaan saada markkinoille 1,5 vuodessa tai jopa nopeammin.

Tutustu koulutukseemme ja hyppää mukaan! Sen voit tehdä missä vaiheessa vuotta tahansa. Me tarjoamme sinulle työtilat sekä ohjauksen tuotekehitykseen. Sinä saat keskittyä yrityksesi ja tuotteesi viemiseen kohti markkinoita.

Heikki Koivurova

Haluasitko jutella asiasta lisää, ota yhtettä!

040 067 4250 heikki@patteristo.fi
Tiedote
| Heikki Koivurova

Hinnasto vuodelle 2022

Vuodelle 2022 hinnastomme kokee joitakin muutoksia. Uudet hinnat on päivitetty nettisivuillemme. Tuotteistamiskoulutus Patteristo Expressin tuotteistamiskoulutus auttaa sinua saamaan tuotteesi markkinoille nopeasti ja ilman turhia sivupolkuja. Jokainen viikko kanssamme alkaa inspiroivalla asiantuntijaluennolla, jonka ympärille sen viikon toimenpiteet rakennetaan. Käytössäsi ovat modernit työtilamme, tuotteistamisen asiantuntijapalvelut sekä muiden yrittäjien tuki. Tuotteistamiskoulutus 800e +…

Lue lisää
Blogi
| Heikki Koivurova

Tuotespesifikaatiot pakettiin jouluksi

Ensimmäinen puolivuotiskausi Patteristo Expressillä on tullut päätökseensä. Tavoitteena oli saada kunkin patteristolaisen tuotteelle luotua tuotespesifikaatio ennen joululomille siirtymistä. Paljon on saatu aikaan puolen vuoden aikana ja innolla odotamme siirtymistä ensi vuoden puolelle! Hyvin tehty tuotespesifikaatio eli tuotemääritys pitää sisällään monta asiaa: asiakkaan ja loppukäyttäjän, jakelukanavan sekä tiedottamisen tarpeet ja…

Lue lisää
Tiedote
| Heikki Koivurova

Lokakuun teemana ”viestintä ja markkinat”

Lokakuun luennoilla paneudutaan huolellisesti palastellen yrityksen viestintään, markkinointiin ja brändin rakennukseen. Kuten aiemmilla viikoilla olemme oppineet, kaikki yrityksen toiminta rakentaa omalta osaltaan myös sen brändiä ja on osa viestintää. Mutta kuinka valita oikeat alustat viestinnälle, löytää omaan toimintaan istuvat graafiset materiaalit ja lanseerata tuote näyttävästi ja tehokkaasti markkinoille? 7.10. (to)…

Lue lisää